3 miejsce zdobyte

Na 14 Międzynarodowej Wystawie Świnek Morskich oraz I Specjalistycznej Wystawie Ras Krótkowłosych i Bezwłosych 08.11.2015 w Centrum Handlowym Europa Centralna w Gliwicach ul. Pszczyńska 315 44-400 Gliwice Węzeł Autostradowy Sośnica, Kuro zajął trzecie miejsce w kategorii Najlepsza Świnka Domowa. Sędziom był Istavan Siklosi, który opisał Kuro:

Ładne oko, doskonały kolor intensywny z niewielkimi białymi znaczeniami, bardzo ładny przód, bardzo miły przyjacielski temperament, podcięte paznokcie.

Informację przepisałam z karty, było też coś czego nie odszyfrowałam, której nie robię zdjęcia bo ciężko odczytać to co tam napisane. Oceniający mnie i dziewczynie z świnką, która zajęła drugie miejsce powiedział:

Świnki morskie mają bardzo dobrą budowę ciała, są zadbane i o rzadkim kolorze, Kuro urzekł go błyszczącym i ładnym futerkiem. Świnka od koleżanki miała szaro białą barwę krótkowłosą, a Istavan Siklosi hoduje świnki morskie o takiej barwie tylko, że długowłose. Osobiście jeszcze przed ogłoszeniem wyników podejrzewałam, że szaro biała świnka będzie na podium, bo była naprawdę śliczna.

Wystawa 3 miejsce

Teraz napiszę nieco o samej wystawie, wszystkie świnki, które zostały dopuszczone do wystawy miały dokument potwierdzający stan ich zdrowia. W kategorii Świnka Domowa brało udział 18 świnek morskich. Klatki dla świnek nie były dostosowane i zwierzęta potrafiły się przecisnąć do klatki sąsiada co mogło się skończyć pogryzieniem lub niechcianym potomstwem. Były przygotowane owoce i warzywa dla gryzoni, dodatkowe poidełka, gdyby ktoś zapomniał o własnym. Dodatkowo był straszny hałas, uważam, że na wystawy zwierząt powinien być bezwzględny zakaz wprowadzania dzieci poniżej 13 roku życia. Osobiście już po 15 minutach chciałam iść do domu, to była moja pierwsza wystawa i przerażały mnie tłumy ludzi i rąk wyciąganych w stronę świnek. Kuro przez pierwszą godzinę nie ruszał się tylko obserwował co się dzieje, po około godzinie zaczął się ruszać i jeść siano, za każdym razem jak otwierałam klatkę to chciał z niej uciec.

Wszystkie moje świnki morskie w hodowli dziś się cieszą z udanej wystawy i pałaszują różne smakołyki, które Kuro wygrał.

Skomentuj

